Subject: FW: küsimus - Saue v. Aila k. Õismäe mü DP algatamiseelne eskiis
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Apr 2024 10:53:26 +0300

From: Reet Türkson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 4, 2024 3:40 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: küsimus - Saue v. Aila k. Õismäe mü DP algatamiseelne eskiis

Tere!

Terlander OÜ poole on pöördunud Saue vallas Aila külas Õismäe 
(72601:001:1528) maaüksuse omanik ning soovib krundile algatada 
detailplaneeringut renditavate garaažide/laobokside ehitusõiguse 
määramiseks.

Varasemalt (24.05.2021 kiri nr 7.1-1/21/9637-3) on Transpordiamet 
väljastanud nõuded ristumiskoha ehitamiseks (seda küll hoopis tankla ideele 
ja eelmisele omanikule), kuid selle kehtivusaeg (2 aastat) on tänaseks ümber 
saanud.

Palume tagasisidet, kas uue ristumiskoha planeerimine 1. Aila ühendusteelt 
(nr 3614) algatamiseelsel eskiisil näidatud asukohas on sobiv ning kas on 
mingeid asjaolusid, mille tõttu antud krundil ehitusõigust ei saaks määrata?

Saime esialgse tagasiside Saue vallast, et isegi kui me DP algatamise 
taotluse esitaksime, siis planeeringut ei algatataks, sest Transpordiamet ei 
lubaks. Soovimegi selgusele jõuda, kas või mida peaks enne DP algatuse 
taotluse esitamist eskiisil veel muutma, et see oleks Transpordiameti 
põhimõtetega kooskõlas. Hooned ju ei ole näidatud tee kaitsevööndisse.

Lisaks küsimus, et kas 1. Aila ühendustee äärde (11 Tallinna ringtee T30 
kinnistule) müratõkkeseina kavandamine oleks mõeldav ja otstarbekas (seda 
muidugi juhul, kui gaasipaigaldise kaitsevööndis seda rajada lubatakse). Ala 
tänavavaade: https://maps.app.goo.gl/XGstFkNRgcidzZLz6

Müratõkke mõte oleks siis selles, et kui ehitusõiguse andmisel elamute 
kaitsehaljastus suures osas likvideeritakse, siis ehk planeeritav 
müratõkkesein leevendaks läheduses oleva elamupiirkonna mürataset. Et 
olemasolevate puude likvideerimise mõju ei oleks nii tuntav. Saame aru, et 
olemasoleva haljastuse põhifunktsiooniks on müra, tolmu ja tuulte mõju 
elamupiirkonna jaoks leevendamine, mille tõttu kehtivas üldplaneeringus see 
ala kaitsehaljastuse maaks on määratud. Kui Transpordiameti hinnangul aga 
müratõkkesein antud asukohas ei aitaks väga kaasa, siis muidugi pole mõtet 
seda kavandada.

Algatamise eelne eskiis ja varasemalt väljastatud nõuded ristumiskoha 
ehitamiseks on kättesaadavad siit aadressilt:

 <https://terlander-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/info_terlander_ee/Eg4TyeB2tKNImMZNGvZW9h4BtJFZCljJaIMAL8Y6himNGg?e=23VppU> 
https://terlander-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/info_terlander_ee/Eg4TyeB2tKNImMZNGvZW9h4BtJFZCljJaIMAL8Y6himNGg?e=23VppU

Jääme tagasisidet ootama.

Heade soovidega

Reet Türkson

Terlander OÜ projektijuht, maastikuarhitekt-planeerija
tel 5566 2920,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Registrikood 16540224 │ Kontor: Tartu linn, F. Tuglase tn 19, III korrus, 
ruum 310 │ terlander.ee  <https://terlander.ee/>